22 06 87 50 Mandag-fredag 09.00-18.00 og lørdag 10.00-17.00 .
Omslag - Markedsrett

Markedsrett

– innføring i markedsførings-, konkurranse- og immaterialrett

av Ole-Andreas Rognstad Harald Irgens-Jensen Kristina Stenvik Inger Berg Ørstavik Eirik Østerud

499,–
Leveringstid: 3-7 dager Fri frakt

Omtale

Markedsretten omfatter i praksis tre hovedrettsområder: konkurranseretten, reglene om illojal konkurranse og immaterialretten. I denne boken knytter forfatterne de ulike rettsområdene sammen på en pedagogisk måte og viser hvordan markedsretten gjør seg gjeldende. På hvilke måter kan en bedrift som har lagt ned store ressurser i produktutvikling og markedsføring, skjerme sine investeringer? I hvilken grad kan bedriften forhindre konkurrerende virksomheter fra å selge og markedsføre de samme eller liknende produkter uten å bære tilsvarende kostnader? Hvordan kan bedriften beskytte eget navn og produktnavn og andre kjennetegn slik at kundene kjenner igjen produktene til bedriften? Boken omhandler regler som har betydning for denne type problemstillinger. Den har også en rekke praktiske eksempler og oppgaver og kan brukes som inngangsport til en større fordypning i markedsrettens fagområder.

Bokdetaljer

Forfatter mm Ole-Andreas Rognstad Harald Irgens-Jensen Kristina Stenvik Inger Berg Ørstavik Eirik Østerud
Forlag Universitetsforlaget
Innbinding Innbundet
Utgitt 2021
Emne Markedsføring
Type / Form Faglitteratur Illustrert
Språk Bokmål
ISBN/EAN 9788215043289
Antall sider 430 sider
Vekt 953 gram